Warsztaty Fotografii reklamowej z Tomkiem Albinem

  |   Backstage, Fotografia Reklamowa, Fotografowie, Szkolenia, Warsztaty   |   Brak komentarzy

          Swój blog i pierwszy post postanowiłem zacząć od miłego wydarzenia, jakim były dwudniowe warsztaty z polskim forografem reklamowym, którego jestem wielkim fanem. Jest to Tomek Albin. Warsztaty odbyły się 14 i 15 czerwa w Studiu Luma, a koszt ich to jedyne 300zł, więc grzechem było nie skorzystać. Tomek opowiadał o swoich zleceniach komercyjnych oraz o wszelkich aspektach związanych z przygotowaniem się do sesji zdjęcioweji od A do Z i jej realizacji. Jestem pod wielkim wrażeniem warsztatu Tomka, bo choć znałem jego prace – nigdy wcześniej nie pomyślałem, że ich realizacja jest tak skomplikowana.
W dalszej części warsztatów omówiliśmy i prztestowaliśmy najczęstsze schematy oświetleniowe występujące w fotografii portretowej, lookbookowej, modowej oraz fotografii reklamowej. Niektóre schematy oświetleniowe rzuciły nowe „światło” na moją dotychczasową wiedzę z tego zakresu, z czego jestem bardzo zadowolony. 20140615_144943_6_bestshot            Kończąc ćwiczenia ustawiania światła przy pracy z modelem, przeszliśmy do dużo bardziej skomplikowanych rzeczy, a mianowicie fotografii reklamowej z użyciem przedmiotów, np.: żarówek do których strzelaliśmy, coca-coli połączonej z wrzucaniem mentosów 🙂 Wielka frajda polegała na tym, że w przypadku takiej fotografii największą rolę odgrywa również umiejętne ustawienie oświetlenia, aby produkt stał się trójwymiarowy. Pracowaliśmy na rewelacyjnym oświetleniu Broncolor, które zamrażało ruch na 1/7500s 🙂 Niestety takie cacka mają swoją cenę i sam generator do którego były podpięte lampy kosztuje ok. 32tys. zł. Sesja zdjęciowa           Podsumowując całe dwudniowe warsztaty warto było w nich uczestniczyć. Dowiedziałem się kolejny raz różnych fotograficznych nowinek, mogłem podejrzeć jednego z najlepszych polskich fotografów reklamowych podczas swojej pracy oraz usłyszeć opinie na temat moich prac. Szkolenia dały mi nowe inspiracje i bodźce do dalszego działania i tworzenia nowych sesji zdjęciowych, krótko mówiąc otworzyły mi szerzej oczy 🙂 Fotografia Reklamowa Dziękuję bardzo całej ekipie uczestniczącej w warsztatach oraz przede wszystkim Tomkowi Albinowi.
Stay tuned
Piotr Werner

Brak komentarzy

Napisz komentarz